Sunday 16 September 2012

Apa itu Acai Berry??

Tinggi Tahap Antioksidan – Antioksidan yang terkandung dalam Acai berry adalah 10 kali ganda dari buah anggur dan dua kali ganda dari Blueberry. Antioksidan membantu mempercepatkan pembahagian sel, mengurangkan kedutan dan memelihara kulit.



Kaya Dengan Lemak Yang Sehat – Acai berry kaya dengan asid lemak esensial yang dapat membantu untuk mengawal kolesterol LDL yang tidak diperlukan dan menjaga H
DL kolesterol yang diperlukan dalam tubuh kita.



Kaya Antioksidan – Antioksidan amat diperlukan sebagai sebatian untuk menetapkan kolesterol, akhirnya mampu membantu mencegah penyakit.



Sumber Terbaik untuk Asid Amino dan Protein – Para saintis telah menemui dan dikenalpasti bahawa ada lebih dari 19 jenis asid amino dalam diet Acai berry dan ia mempunyai lebih dari 8 gram protein per 100 gram produk.



Excellent Sumber Vitamin dan Mineral – Vitamin dan mineral yang telah dijumpai dalam buah Acai termasuk, vitamin A, B1, B2, B3, C, E, kalsium, kalium, magnesium, zink dan tembaga.



Sistem Pencernaan Lebih Sihat – Acai berry yang kaya dengan serat makanan dapat membantu mengurangkan kolesterol dalam darah dan meningkatkan sistem pencernaan.

Sila like FB saya www.facebook.com/ayuacai untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment